گزارش  و گزارش تصویری :سعيدي نماينده ولي فقيه در سپاه كشورطی نشست رسا نه اي  در يزد:

واگذاري بخشي از مخابرات به سپاه از لحاظ مصلحتي به نفع نظام بوده است .-رسالت اصلي سپاه پاسداران، پاسداري از ارزش‌هاي انقلاب اسلامي و دستاوردهاي نظام بوده است

 
یزدفردا "نماينده ولي‌فقيه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامي با تشريح نقش سپاه در برخورد با عوامل و سران فتنه گفت: رسالت اصلي سپاه پاسداران، پاسداري از ارزش‌هاي انقلاب اسلامي و دستاوردهاي آن در مقابل تهديدات عليه نظام است.

به گزارش مسعود میرجلیلی خبرنگاریزدفردا، نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران شامگاه سه‌شنبه در جمع خبرنگاران استان يزد در رابطه با مسائل سياسي روز اظهار داشت : دو عامل ايمان و بصيرت نقش بسيار مهمي در بيرون رفتن و مصون ماندن جمهوري اسلامي ايران از فتنه‌ها دارد و دست سپاه نيز در ترويج اين دو عامل باز است.

وي افزود: حجت‌الاسلام علي سعيدي  اظهار داشت: در جريانات اخير پس از انتخابات سپاه پاسداران در هر جا كه نظام با تهديدي مواجه شد به صورت منطقي و قانوني وارد شدند،‌ در بخش اطلاعات ياريگر وزارت اطلاعات بودند و در بخش امنيت ملي به نيروهاي انتظامي كمك كردند و در بخش سخت‌افزاري معين ارتش بودند.

وي همچنين به همكاري سپاه در بخش سخت افزاري فعاليت ارتش اشاره كرد و افزود: سپاه در بخش سخت افزاري و در شرايط سخت معين ارتش است همانطور كه در مرزها سپاه نيز در كنار ارتش به حفظ امنيت مي‌پردازد.

سعيدي در ادامه ملاك همكاري سپاه در اين زمينه ها را ميزان تهديد و ضرورتي دانست كه متوجه نظام مي‌شود و همچنين به همكاري‌هاي سپاه با دستگاههاي فرهنگي درخنثي شدن تهديدات نرم افزاري دشمن اشاره كرد: ‌بسيج در همه شرايط به كار فرهنگي و همكاري با دستگاههاي فرهنگي مي‌پردازد.

نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران ضمن اشاره به همكاري‌هاي سپاه در زمينه اطلاعات و امنيت اظهار داشت: سپاه در بخش‌هاي موشكي، زميني و مقابله با آشوب‌هاي منطقه‌اي نيازمند امكانات و تكنيك‌هاي مناسب است كه با سفارش به وزارت دفاع اين امكانات فراهم مي‌شود و در اختيار آنان قرار مي‌گيرد.

وي در خصوص نوع حركت جبهه استكبار تصريح كرد:‌ جبهه استكبار با تعويض تاكتيكهاي خود در صدد مقابله با انقلاب اسلامي است و اين به لحاظ قدرتي است كه انقلاب اسلامي در مناطق خاورميانه، آسياي ميانه و آمريكاي لاتين دارد به طوري كه امروز ايران كانون بيداري اسلامي است.

سعيدي در ادامه هدف دشمنان را بر اندازي نظام عنوان كرد و افزود: دشمنان هراس دارند كه ايران زمينه حركت جهاني اسلام را فراهم كند لذا با انواع روش‌هايي همچون تهديد سخت افزاري، تحريم، تهديد نرم افزاري و در جريان دموكراسي خط براندازي نظام را دنبال مي كنند.

وي به حماسه مردم در 9 دي ماه اشاره كرد و گفت: دشمنان به دنبال پياده كردن نقشه انقلاب مخملي در ايران همچون كشورهاي اكراين و... بودند كه شكست خوردند و  پس از حماسه 9 ديماه موضوع را به سمت حقوق بشر و مسئله هسته‌اي سوق دادند و وارد عمليات رواني حقوق بشر و بحث هسته‌اي شدند.

حجت الاسلام والمسلمين سعيدي ضمن اشاره به دستگيري عبدالمالك ريگي گفت:نیروهای امنیتی با دستگيري عبدالمالك ريگي لبخند رضايت رهبري را به دست آوردند حركت دستگيري عبدالمالك ريگي جريان جنگ رواني دشمن را تحت‌الشعاع قرار مي‌دهد و در صورت اينكه بتوانيم در اين خصوص خوب عمل كنيم فضاي رسانه‌ها نيز به نفع ما تغيير مي‌كند.

وي در ادامه هويت بخشي و افزايش اعتماد و عزت نفسي ملت ايران را از دستاوردهاي امام خميني (ره) عنوان و خاطرنشان كرد: در مقابل مقوله تهديد نرم دشمن با هدف تاثيرگذاري منفي در ذهن و فكر مردم بسيج ظرفيت بالايي در تاثيرگذاري مثبت دارد و فقط كافي است كه با فرهنگ و معارف ديني انس داشته و اين ارزشها را به جامعه مشكل كند.

وي دو عامل را از عوامل مهم مصون ماندن از فتنه عنوان كرد و افزود: ايمان و بصيرت مي‌تواند در مصون ماندن از فتنه بسيار موثر باشد كه سپاه نيز در ايجاد آن توانايي دارد و البته مسؤوليت اصلي بر عهده صدا و سيما و رسانه‌ها و همچنين سازمان و دفتر تبليغات اسلامي است ولي در عين حال با توجه به گستردگي سپاه قطعا انتظار  مي‌رود سپاه نيز در اين عرصه فعاليت داشته باشد.

نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران از ديگر توطئه‌هاي دشمن در راستاي براندازي اسلام و انقلاب را تحريم، تحريك كشورهاي همسايه و تشديد اختلافات قومي همچون ترويج وهابيت و ... عنوان كرد و اظهار داشت: ملت ايران نشان دادند كه در برابر تحريم واكسينه هستند و همچنين در پيروي از رهبري و شناخت دشمن راه خود را پيدا كرده‌اند.

وي همچنين در خصوص سكوت برخي خواص در جريانهاي اخير گفت: در اين زمينه نبايد بزرگنمايي شود چرا كه اين خواص تنها 10 درصد هستند و به چند دسته نيز تقسيم مي شوند كه يك دسته مربوط به سران فتنه‌اند و دسته‌اي نيز راضي بوده و يا همكاري مي‌كنند و دسته آخر به دليل عدم آگاهي در خصوص اتفاقات اخير و اصل و ريشه آن سكوت كردند كه مقام معظم رهبري نيز در اين خصوص به روشنگري‌هاي خوبي پرداختند.

سعيدي حضور سپاه در عرصه اقتصادي را بخشي از ماموريت ذاتي سپاه پاسداران دانست و ادامه داد: قرارگاه بازسازي سپاه و قرارگاه حضرت خاتم‌الانبياء (ص) روي پروژه‌هاي ملي متمركز شده است و در زمينه مخابرات نيز واگذاري بخشي از مخابرات به سپاه از لحاظ مصلحتي به نفع نظام بوده است و دشمن سعي در سياه‌نمايي اين قضيه داشت.  و در اوايل دوران سازندگي نيز با اذن امام سپاه به كمك سازندگي كشور آمد و همچنين در آينده نيز به تمركز بر روي پروژه‌هاي ملي كه بخش خصوصي قدرت مانور در آن را ندارد مي‌پردازد.

وي خطاب به بسيجيان و نخبگان سياسي استان يزد عنوان كرد: بسيجيان استان يزد و لشكر الغدير كشور، انقلاب و نظام را رو سفيد كردند و لبخند رضايت امام راحل و رهبري از مردم يزد، نشانه متانت و بزرگواري بسيجيان و مردم استان دارالعباده يزد است و بسيجيان يزد شايسته است راه اطاعت از ولايت و رهبري را ادامه دهند كه خير دنيا و آخرت در اين پيروي است. 

گزارش تصویری مسعود میرجلیلی خبرنگاریزدفردا از این نشست:

 



















یزدفردا



یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا